Найбільший спонсор війни на користь РФ встановив рекорд за обсягами закупівлі російської нафти
Обсяг імпорту сирої нафти до Китаю, найбільшого споживача нафти у світі, скоротився на 1,9% у 2024 році, що стало першим річним зниженням.
Китай збільшив імпорт сирої нафти з Росії на 1% у 2024 році порівняно з попереднім роком, досягнувши рекордного рівня. Водночас закупівлі нафти з Саудівської Аравії знизилися на 9%. Про це повідомляє агентство Reuters.
За даними Головного митного управління Китаю, обсяги постачань з Росії, включаючи трубопровідні та морські поставки, досягли 108,5 млн тонн, що еквівалентно 2,17 млн барелям на добу.
Як зазначає Reuters, морські поставки російської нафти мали попит як з боку незалежних нафтопереробних заводів, так і з боку великих державних компаній, а також через розпорядження уряду щодо створення стратегічних запасів.
Саудівська Аравія, найбільший виробник ОПЕК, поставила в Китай 78,64 млн тонн нафти, що складає близько 1,57 млн барелів на добу, що менше, ніж 2023 року — 1,72 млн барелів на добу.
Протягом більшої частини 2024 року імпорт саудівської нафти зменшувався через зростаючий попит на дешевшу нафту з Росії та Ірану, де ціни були нижчими. Однак частка Саудівської Аравії на ринку відновилася в четвертому кварталі, після значного зниження цін та скорочення постачань з Ірану.
Загалом, обсяг імпорту сирої нафти до Китаю, найбільшого споживача нафти у світі, скоротився на 1,9% у 2024 році, що стало першим річним зниженням, якщо не рахувати пандемічний спад, через уповільнення економічного зростання та зменшення попиту на паливо.
Портал "Коментарі" писав, що Управління боротьби з шахрайством Європейського союзу (OLAF) розпочало розслідування лазівки, що дозволяє низці країн, серед яких Туреччина, експортувати санкціоновану російську нафту в блок під іншою маркою. Активне розслідування почалося після того, як рейтингове видання Politico розкрило, що мільйони барелів російського палива, з ймовірністю, прибували в блок після ребрендингу в Туреччині, незважаючи на заборону на такий російський імпорт.