Західні авіакомпанії скорочують рейси до Китаю: що сталося

За даними постачальника галузевих даних OAG, кількість рейсів міжнародних перевізників з Європи та Північної Америки до Китаю у літньому сезоні 2024 року знизилася більш ніж на 60%

Західні авіакомпанії продовжують скорочувати кількість рейсів до Китаю, посилаючись на низький попит та значні витрати на обхід російського повітряного простору. Серед інших причин – зростання геополітичної напруги між Пекіном, США та їх союзниками. Як повідомляє портал "Коментарі", про це повідомляє "Financial Times".

Конкурентоспроможність західних авіакомпаній у порівнянні з китайськими авіаперевізниками, які все ще мають можливість літати через територію Росії, продовжує знижуватися.

Цього місяця British Airways оголосила про припинення польотів між Лондоном та Пекіном, починаючи з жовтня. Це рішення було прийнято лише через кілька тижнів після того, як також британська Virgin Atlantic закрила про свій єдиний маршрут до Шанхаю.

Австралійська авіакомпанія Qantas також заявила про скорочення кількості рейсів на маршруті Сідней-Шанхай через недостатню заповненість літаків.

За даними постачальника галузевих даних OAG, кількість рейсів міжнародних перевізників з Європи та Північної Америки до Китаю у літньому сезоні 2024 року знизилася більш ніж на 60% порівняно з піковим показником 2018 року.

Загалом з 2020 року, коли у світі поширювалася пандемія COVID-19, кількість західних рейсів до Китаю почала стрімко падати.

У 2022 році Росія заборонила польоти американським та європейським авіакомпаніям над своєю територією, що призвело до зростання витрат на пальне. Наразі вони становлять від 25% до 30% операційних витрат. Ця причина – одна з головних у поясненні факту зменшення кількості рейсів.

До пандемії та заборони РФ Китай мав один із найбільших авіаринків у світі. Поки що, незважаючи на спроби відновити попит, він все одно набагато нижчий, ніж був у 2019 році.

Експерти серед причин також виділяють значні зміни у відносинах Китаю зі США та Європою. Геополітичне загострення неминуче вплинуло на попит і внаслідок зменшення рейсів до Пекіна.

Читайте також на порталі "Коментарі" - підніжка від Сі: скільки китайських банків не приймають прямі платежі з РФ.