Російський дизель сотнями тисяч тон масово потрапляв до ЄС: яка країна допомогла
Марокко не ввело санкцій проти російського дизелю і продовжує його імпорт із Росії
У період з березня по квітень 2025 року іспанські порти прийняли близько 123 тисяч тонн дизельного пального з Марокко. Загалом цього року в Євросоюз надійшли сотні тисяч тонн дизелю, більша частина якого ймовірно має російське походження, повідомляє EL Pais.
За даними інформованих джерел, Марокко не ввело санкцій проти російського дизелю і продовжує закуповувати його напряму з Росії. У 2025 році марокканські порти прийняли судна з понад мільйоном тонн дизельного пального з Росії, що складає близько 25% загального імпорту країни, інформують аналітики платформи Vortexa.
Експерти звертають увагу на те, що з 2026 року у Марокко не працюють нафтопереробні заводи, тому припускають, що країна здійснює реекспорт російського дизелю під своєю сертифікацією.
Водночас іспанські контролюючі органи почали розслідування щодо можливого незаконного постачання російського дизелю до Європи. Однак через подібність характеристик дизельного пального у світі визначити його точне походження вкрай складно.
У сфері санкцій ЄС готується 18-й пакет обмежень, який, серед іншого, передбачає зниження "стелі цін" на російську нафту з 60 до 45 доларів за барель. Проте підтримка нових санкцій була заблокована Словаччиною та Угорщиною, які вимагають гарантій компенсації наслідків енергетичного відключення від Росії.
Як вже писали "Коментарі", російський уряд отримав від Путіна вказівку розробити план використання земель на тимчасово окупованих територіях України. Серед пріоритетів — створення логістичних хабів і розширення залізничного сполучення. Під прикриттям "економічного розвитку" Москва намагається налагодити стабільне військове постачання — зокрема озброєння, техніки та боєприпасів — для подальших бойових дій проти України, заявив військовий аналітик Павло Лакійчук.