У Швеції стрімко зросла вартість продуктів: люди вдалися до нестандартних дій

У Швеції бойкотують супермаркети через подорожчання продуктів

У Швеції відбулися масові бойкоти супермаркетів. Як відзначив студент Марсель Демір, він був шокований різким зростанням цін на продукти, особливо на шоколад і чіпси. Втім, Демір не єдиний, кого непокоїть ситуація. За оцінками експертів, річні витрати середньої шведської родини на продукти зросли приблизно на 30 000 крон з січня 2022 року. Очікується, що ціна на пачку кави скоро досягне рівня у 100 крон, що на 25% більше, ніж на початку минулого року.

Після рекордного зростання цін на продукти у лютому, тисячі шведів вирішили діяти – вони влаштували семиденний бойкот найбільших супермаркетів країни. Кампанія, що поширилася через TikTok та Instagram, швидко стала темою загальнонаціональних обговорень і навіть політичних дебатів.

Учасники протесту звинувачують у зростанні цін власників роздрібних мереж та великих виробників, які, на їхню думку, ставлять прибутки вище за інтереси споживачів. Водночас представники супермаркетів пояснюють ситуацію глобальними факторами – війнами, нестабільністю на ринках сировини, неврожаями та кліматичними змінами.

Організатори шведського бойкоту, закликали споживачів на тиждень відмовитися від покупок у великих мережах, таких як Lidl, Hemköp, Ica, Coop і Willys.

"Ми не маємо чого втрачати, але можемо багато чого здобути", — йдеться у дописах у соцмережах.

Протестувальники планують продовжити боротьбу – наступним кроком стане тритижневий бойкот лідера ринку Ica та великого виробника молочної продукції Arla. У майбутньому вони планують додавати до списку нові компанії.

Політичні дискусії навколо теми не вщухають. Представник опозиційної Соціал-демократичної партії Мікаель Дамберг звинуватив уряд у бездіяльності. Вона заявила, що у Швеції звичайні родини змушені витрачати свої заощадження та брати кредити, щоб просто вижити.

Разом з тим, міністр сільського господарства Петер Куллгрен заявив, що причинами зростання цін є глобальні чинники, включаючи неврожаї. Однак він визнав, що конкуренція у сфері торгівлі потребує покращення.

Уряд також представив нову стратегію розвитку продовольчої галузі, яка передбачає збільшення обсягів виробництва продуктів у Швеції та створення нових торговельних мереж для підвищення конкуренції.

Нагадаємо, портал "Коментарі" розповідав, які продукти в Україні найбільше подорожчали протягом останнього часу.