Путін пересів на бронепоїзд, вартістю в мільярд рублів

Володимир Путін чим далі, тим більше подорожує не своїми літаками, а потягом. Для цього він користується броньованим спецскладом

Бронепоїзд виготовили ще років 8 тому, проте Володимир Путін почав ним їздити зовсім недавно – під час повномасштабного вторгнення в Україну. За даними проєкту "Досье", у президентському бронепоїзді чотири локомотиви та 11 вагонів, у деяких з них є спецзв'язок, пишуть "Коментарі".

За інформацією видання, остання версія поїзда була обладнана у 2014-2015 роках, але Путін почав регулярно їздити на ньому незадовго до перекидання російських військ до кордону з Україною.

"Виїзд поїзда може бути спонтанним, неанонсованим. Після початку війни, у лютому-березні, він став дуже активно користуватися поїздом, особливо щоб дістатися своєї резиденції на Валдаї", — уточняють джерела.

Використання бронепоїзда, який зовсім зовні не відрізняється від інших російських потягів, продиктоване міркуваннями секретності. Адже літаки президентського загону можна відстежити за допомогою різних сервісів. Для пасажирських потягів таких спостережень не існує.

Що ж до особливостей путінського бронепоїзда, то, звісно - вагони броньовані, а розклад руху коригують особисто під президента, щоб їхати максимально швидко і без зупинок. До цього спецпоїзду входять: вагон для президента зі спальнею та робочим кабінетом для нарад, вагон для супроводжуючих та вагон для спецзв'язку. Існування спецпоїзда – не є секретом. Ще у 2019 році прем'єр-міністр Дмитро Медведєв проводив у ньому нараду. А їздити на бронепоїзді можуть лише президент та прем'єр. Сам склад вагонів у поїзді збірний, його окремо формують під кожну поїздку. Секретних вагонів лише кілька, решта — звичайні СВ та купе.

Володимир Путін цим потягом публічно користується вкрай рідко. Востаннє кремлівська пресслужба показала його у вагоні під час наради майже 10 років тому. Разом з тим, фото поїзда зовні ніколи не демонстрували. Адже на дахах кількох вагонів видно радіоантени спецзв'язку, хоча вони й закриті кожухами. Окрім того, на підвагонних візках встановлені три осі, а самі вагони — шестивісні. При тому, що стандартні пасажирські вагони — чотиривісні. Посилені осі можуть говорити, що поїзд броньований.

Читайте також на порталі "Коментарі" - Путін готується до "святкування" річниці вторгнення в Україну: ЗМІ дізналися нові подробиці.