У Республіканській партії запускають рекламу допомоги Україні: про що це говорить – що стане маркером

Україні слід підтримувати такі речі і максимально, через всі власні канали, інформувати американське суспільство про правду російсько-української війни

У США стартувала інформаційна кампанія з метою переконати прихильників Республіканської партії посилювати підтримку України у війні, розв'язаної Росією. Як оцінюєте такий хід? Чи дасть він результат? Портал "Коментарі" із цими питаннями звернувся до експертів.

Такі інформаційні кампанії посилюватимуть центристську – розумну – частину Республіканської партії

Колишній міністр закордонних справ України (2007-2009), дипломат із більш ніж 30-річним стажем Володимир Огризко поділився такою думкою:

"Мені здається, така компанія – дуже позитивний момент. При цьому абсурдно вважати, що республіканці виступають проти підтримки України. Там є лише група, скажімо так, божевільних, як практично у будь-якій політичній силі. І ось вони, будучи послідовниками Трампа, кричать, що Україні не треба нічого давати. Але є й абсолютно твереза, адекватна більшість Республіканської партії (РП), яка чудово розуміє, що означатиме припинення підтримки України. А означатиме це, що потім вогонь війни перекинеться на Польщу, країни Балтії. І в результаті США, як провідна країна НАТО, буде змушена витрачати на приборкання Росії в сотні разів більше, ніж зараз. І самим Штатам, і не лише їм, доведеться вступати у війну".

Тож, продовжує експерт, такі інформаційні кампанії потрібні. Вони, вважає він, посилюватимуть центристську – розумну – частину в Республіканській партії та серед її прихильників.

"А нам слід підтримувати такі речі і максимально через всі власні канали (політичні, дипломатичні, медійні) інформувати американське суспільство про правду російсько-української війни. Про те, чому нам треба допомагати. І хоч зараз така допомога з боку США є досить високою, її можна зробити ще більшою", – констатує Володимир Огризко.

Найголовніше відбудеться у процесі висування кандидатів у президенти від Республіканської та Демократичної партій

На думку політичного експерта Сергія Тарана, результати інформаційної кампанії "Республіканці – за Україну!" будуть зрозумілі вже восени, коли у Конгресі відбудеться голосування щодо підтримки України.

"Поки що скептицизм республіканців щодо такої підтримки був лише на словах. І президенту Байдену вдавалося отримувати необхідні суми (зокрема, спираючись на голосування у Конгресі), незважаючи на те, що деякі впливові республіканці виступали проти такої масштабної підтримки України. Ось подальші голосування в Конгресі і покажуть, наскільки ефективною є розгорнута інформаційна кампанія", – пояснює експерт.

Втім, продовжує він, найголовніше відбудеться у процесі висування кандидатів у президенти від обох партій. Кого республіканці виставлять у результаті, яка у нього буде риторика – це і стане вирішальним критерієм того, наскільки кампанія "Республіканці – за Україну!" була успішною.

"Багато чого залежатиме від Трампа та його долі, – зазначає Сергій Таран. – Якщо він загрузне у судових засіданнях і не зможе висуватися як кандидат у президенти, Україна точно отримає більше підтримки республіканців. Якщо ж Трамп залишиться головним кандидатом у президенти від РП, на нього орієнтуватимуться багато інших кандидатів, що знизить підтримку нашої країни з боку республіканців".

Такі лобістські ініціативи впливають на американських політиків і здатні дещо підкоригувати у потрібний нам бік позицію республіканців

Кандидат політичних наук, політолог Олексій Якубін звертає увагу, що цій ініціативі передувало опитування американців – чи вважають вони достатньою підтримку України. 51% вважають її достатньою, близько 48% вважають, що її слід посилювати.

"По суті, американське суспільство в цьому питанні, як і в інших, розділене. У ситуації такого поділу будь-які інформаційні кампанії можуть зіграти свою роль. Адже ми розуміємо, що швидше за все саме прихильники Республіканської партії вважають, що США вже достатньо допомогли Україні", – зазначає політолог.

Більше того, наголошує він, питання України так чи інакше звучатиме на праймериз і Республіканської, і Демократичної партії. І відповіді, які надаватимуть кандидати в президенти (а вибори нового голови Білого дому відбудуться у листопаді 2024) будуть багато в чому орієнтовані на громадську думку виборців.

"Зрозуміло, що такі інформаційні кампанії – не панацея. І що республіканці просто намагаються протиставити себе демократам з тих чи інших питань (до речі, гадаю, найближчим часом ми побачимо своєрідний тест – голосування у нижній палаті Конгресу щодо збільшення фінансової підтримки України). Але такі лобістські ініціативи впливають на американських політиків і здатні дещо підкоригувати у потрібний нам бік позицію республіканців", – упевнений Олексій Якубін.

Читайте також на порталі "Коментарі" - в НАТО - в обмін на втрату частини території: що стоїть за цією пропозицією - як реагувати.