Мігрантська криза на кордоні: із якими проблемами зіштовхнулися російські імпортери

Час очікування для вантажівок з товаром збільшився до 2-4 днів

Міграційна криза на білорусько-польському кордоні спричинила проблеми з логістикою для російських виробників харчових продуктів, які зазнають збитків і ризикують тимчасово зупинити виробництво у разі погіршення ситуації. Про це повідомляє Reuters.

Польща закрила кілька пунктів пропуску на кордоні з Білоруссю для вантажних перевезень, оскільки Європейський Союз звинуватив Мінськ у протистоянні із Заходом, штовхаючи мігрантів, переважно з Близького Сходу, до незаконного перетину кордонів.

На чотирьох діючих польсько-білоруських прикордонних переходах із шести утворилися довгі ряди вантажівок. У Литві відкрито шість пунктів пропуску - повідомляє білоруська прикордонна служба.

Вантажівки перевозять вантажі та сировину до Білорусі та Росії, де їх використовують виробники харчових продуктів.

На пунктах перетину в Білорусь з Польщі постійно стоїть близько 400-600 вантажівок, що уповільнює нормальний час очікування з 12-24 годин до 2-4 днів - повідомило Reuters джерело на російському ринку.

Це підвищило транспортні витрати, оскільки кожен день очікування коштує 500 євро. Використання іншого маршруту перетину коштує 300-400 євро.

Втрати, з якими стикаються російські імпортери, поки не великі - повідомляє анонімне джерело на ринку.

"Якщо ситуація погіршиться, це загрожує розривом ланцюга поставок, і фабрики зупиняться", - каже джерело.

Лобійна група, до якої входять Mars, Pepsi, Danone, Nestle, CocaCola, Metro, TetraPak 18 листопада звернулася до російського уряду з проханням втрутитися, йдеться у листі, ознайомленому з Reuters.

"Продовження нинішньої ситуації може суттєво вплинути на ланцюжки поставок та доступність товарів для населення, у тому числі товарів першої необхідності, особливо з огляду на збільшення обсягів вантажів та підвищений попит напередодні новорічних свят", – йдеться у повідомленні Консультативної ради з іноземних інвестицій.

В офісі віце-прем'єр-міністра Андрія Бєлоусова, якому було адресовано лист, повідомили, що розберуться в ситуації. У Мінтрансі від коментарів відмовилися.

Близько 10% всього російського імпорту проходить через Білорусь та Польщу - йдеться у листі.

За даними білоруської прикордонної служби, подібні прикордонні "хвости" утворилися на білоруській стороні кордону з Європейським Союзом. За даними, на кордоні в будь-який момент чекає 400-700 транспортних засобів.

Як повідомляли раніше "Коментарі", самопроголошений президент Білорусі Олександр Лукашенко заявив, що готовий припинити постачання російських енергоносіїв, якщо Польща закриє кордон з Білоруссю.