Перед завершенням
президентської каденції Джо Байдена США ввели ряд санкцій проти російських
танкерів та нафтових компаній, а також страхових компаній. Зокрема, під санкції
потрапили близько 180 танкерів, які перевозили російську нафту.
США посилили санкції проти РФ. Фото з відкритих джерел
"Чи достатньо цих
санкцій, щоб витіснити Росію зі світового ринку нафти? Звісно, що ні. За
інформацією ГУР, російський тіньовий флот нараховує близько 560 суден. За
приблизними оцінками, цей флот взагалі може сягати близько 1000 суден. Тобто,
санкції накладені лише на 18% тіньового флоту РФ. У Росії є старі танкери. Їй
лише потрібен час, щоби налагодити механізм з переливанням нафти з одних
танкерів в інші, як ми це бачили в Егейському морі", — наголосив політолог Ігор
Чаленко.
На думку політолога,
ключова проблема американських санкцій в тому, що вони запізнілі.
"Джо Байден
невиправдано довго тягнув з їх впровадженням. Байден пояснював, що санкції не
можна вводити, бо зросте ціна на нафту. Ціна зросла, і що? Ніяких жахливих
наслідків для економіки Штатів не спостерігається. Санкції США проти
російського нафтового ринку – це політичний пас Дональду Трампу. Адміністрація
Байдена підняла планку, щоби Трамп не міг одразу послабити санкції проти Росії.
Таким чином, США зменшили можливості Володимира Вутіна маневрувати на майбутніх
переговорах з Трампом. Штати вибудовують систему координат, в якій на
переговорах з Росією Україна мала б сильні позиції – економічні, геополітичні
та військові. Це важливий елемент, коли відбувається конструювання майбутніх
перемовин", — заявив він.
Експерт зауважив, що
Захід робить тактичні кроки напередодні потенційних перемовин про завершення
російсько-української війни, а натомість потрібно більш стратегічно підходити
до подолання російської монополії на світових ринках.
Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.