Якщо країни ЄС все-таки введуть заборону на посадку літаків білоруських авіаліній, як рекомендували лідери ЄС під час Саміту, то це завдасть певної економічної шкоди Мінську, але не критичної. Про це заявив політичний експерт Максим Ялі "Коментарі-Україна".
Європейський Союз (фото з відкритих джерел)
"Але ще більше вдарить по самолюбству Лукашенко, для якого створена з "нуля" авіакомпанія "Бєлавіа" є особистим іміджевим проєктом країни. До того ж досить успішним. Їм вдалося перехопити значну частину трафіку в ЄС з України і РФ. А в Росію білоруськими авіалініями через Мінськ воліють літати навіть мігранти з Середньої Азії, тому що це дешевше, ніж напряму", — заявив Максим Ялі.
За його словами, тільки з Києва до Мінська здійснювалося 35 рейсів на тиждень. Після заборони прямого авіасполучення України з Москвою Білорусь перехопила цей напрямок, і рейси були дуже прибутковими.
"Наприклад, навіть в Брюссель з Києва досі немає прямого рейсу і всі бажаючі відвідати політичну столицю ЄС літають саме через Мінськ. Заборона на проліт через територію Білорусі, а також здійснювати посадку в Мінську літаків європейських авіакомпаній, які не завдадуть ніякої істотної економічної шкоди. Оскільки, крім німецької "Люфтганзи" і латвійської "AirBaltic", яка вже припинила рейси через Мінськ, інші авіакомпанії не здійснювали рейсів в Білорусь. Що стосується секторальних економічних санкцій, які закликало розробити керівництво Євросоюзу, то сумніваюся, що такі будуть введені", — вважає експерт.
Як також підкреслює політолог, персональні ж санкції будуть, впевнений, введені. Однак навіть представникам режиму Лукашенка ніякої шкоди вони не завдадуть. Тут напрошуються паралелі з санкціями проти представників режиму Януковича. Багато з яких вже скасували, до речі.
"Так що буде багато шуму і мало толку. Як і після придушення протестів у Білорусі після президентських виборів минулого року. Українському керівництву слід враховувати, що ми набагато більш залежні в економічному плані від експорту з Білорусі. Особливо в питанні нафтопродуктів, які є головною альтернативою російським. Наші танки і раніше заправляються в основному білоруською соляркою. Тому українському керівництву потрібно двічі подумати перед тим, як вводити економічні санкції. І дочекатися реакції ЄС, а не бігти "попереду паротягу", — додав він.
Нагадаємо, Білорусь (РБ) знову опинилася в центрі загальної уваги через події з опозиційним журналістом Романом Протасевичем. Багато європейських країн — і Україна в тому числі — відмовилися від перельотів в (і через) Білорусь через примусову посадку пасажирського літака Ryanair.
Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.