Рубрики
МЕНЮ
Лиля Воробьева
Китай закликав своїх автовиробників знизити інвестиції в ЄС, зокрема в країнах, які підтримали введення підвищених мит на китайські електромобілі. Таке "побажання" з боку Пекіна прозвучало на тлі рішення ЄС підвищити мито на китайські електрокари до 45,3%, яке підтримали десять членів ЄС, зокрема Франція, Польща й Італія. П’ять країн, включаючи Німеччину, проголосували проти підвищення, а дванадцять утрималися.
Китайські електроавтомобілі (фото з відкритих джерел)
Зокрема, китайські автоконцерни, такі як BYD, SAIC та Geely, отримали рекомендацію призупинити інвестиції в ті країни, які підтримали підвищення мит. Таким чином, Китай намагається використати цей захід як важіль тиску у переговорах із ЄС, намагаючись уникнути різкого зниження обсягів експорту електромобілів на європейський ринок.
У 2023 році на Європу припадало понад 40% експорту китайських електромобілів. З огляду на високі тарифи у США та Канаді, зниження поставок у Європу може суттєво посилити проблему надлишку потужностей на внутрішньому ринку Китаю, де конкуренція вже є дуже високою.
Китайські компанії мали значні плани щодо розширення в ЄС. Наприклад, під час візиту прем’єра Іспанії Педро Санчеса до Китаю було досягнуто домовленості про інвестиції у виробництво обладнання для водневих установок в Іспанії на суму 1 мільярд доларів. Іспанія, разом з одинадцятьма іншими країнами ЄС, утрималася від голосування щодо мит. SAIC розглядає варіанти для будівництва заводу в Європі та планує відкрити новий центр запчастин у Франції. Водночас Італія веде переговори з Chery та Dongfeng Motor про потенційні інвестиції.
BYD, один з найбільших китайських виробників електромобілів, будує завод в Угорщині, яка виступила проти підвищення мит. Компанія також розглядає можливість перенести європейську штаб-квартиру з Нідерландів до Угорщини.
Нагадаємо, що "Коментарі" писали про те, що реакція Китаю на військову співпрацю Росії та Північної Кореї
Новини