Рубрики
МЕНЮ
Ткачик Олеся
Танкер Big Star, що транспортує 2,1 мільйона барелів російської нафти сорту ESPO, став на якір біля узбережжя Китаю та вже тривалий час не може знайти покупця. Про це повідомляє Reuters з посиланням на дані трейдерів і сервіси відстеження суден.
Китай і Росія
За інформацією агентства, причиною відмови від купівлі цього вантажу експерти називають побоювання Пекіна щодо вторинних санкцій з боку США, а також зниження попиту на російську нафту.
Як відзначається в матеріалі, особливо обережними залишаються державні нафтопереробні підприємства Китаю, які уникають співпраці з Росією, зокрема щодо преміального сорту ESPO. Навіть з урахуванням падіння світових цін, його вартість перевищує встановлену межу у 60 доларів за барель, що робить закупівлю ризикованою.
Основними споживачами російської нафти нині залишаються так звані "самовари" — малі незалежні НПЗ, які не мають інтересів у доларовій зоні та не бояться санкцій.
Окрім того, додаткове занепокоєння у трейдерів викликав і той факт, що постачання здійснювалося за допомогою танкера класу VLCC — найбільшого типу нафтовозів. На борт Big Star було перевантажено нафту з трьох менших суден у порту Козьміно. Такий підхід є нетиповим для сорту ESPO, який зазвичай не затримується у плавучих сховищах.
Танкер прийняв вантаж 17 травня, а з 25 травня перебуває на якорі неподалік Тайваню. За словами учасників ринку, вантаж і досі не зацікавив покупців.
Раніше повідомлялося, що на тлі падіння цін на нафту Євросоюз планує переглянути цінову стелю на російську нафту, зменшивши її з 60 до 50 доларів за барель. Про це заявив єврокомісар з економіки Валдіс Домбровскіс, зазначивши, що це питання обговорюється у рамках 18-го пакета санкцій.
Нагадаємо, портал "Коментарі" розповідав, що Трамп може врешті дати добро на посилення санкцій проти Росії.
Новини