Рубрики
МЕНЮ
Клименко Елена
Приватні термінали в Китаї почали приймати нафту з танкерів, що знаходяться під санкціями США. Найбільші китайські імпортери іранської та російської нафти знайшли способи обійти великих портових операторів, які бояться санкцій.
Росія і Китай. Фото: з відкритих джерел
Як повідомляє Bloomberg, Дун'їн у східній провінції Шаньдун став важливим портом для прийому нафти після того, як державна компанія Shandong Port Group передала один з терміналів у приватні руки.
Танкер Si He, який потрапив під санкції 10 січня, доставив понад 744 000 барелів російської нафти ESPO в Дун'їн минулого тижня.
Також з'явилися інші альтернативні термінали, зокрема незалежний причал у Яншані, що розташований на південь від Шанхаю, а також термінал у південному порті Хуейчжоу, який нещодавно прийняв партію іранської нафти. Популярність приватних причалів зросла після того, як минулого місяця Shandong Port Group закликала відмовитися від прийому танкерів зі списку санкцій, що стало реакцією на посилення контролю з боку Вашингтона.
Завдяки таким варіантам, незалежні нафтопереробні компанії, так звані "чайники", можуть продовжувати імпорт дешевої нафти, при цьому захищаючи китайських логістів і великі НПЗ.
Згідно з підрахунками Bloomberg, у 2024 році закупівлі Китаєм нафти з Росії та Ірану становили чверть від загального обсягу імпорту. Проте посилення обмежень з боку Вашингтона наприкінці минулого року ускладнило торгівлю, змусивши покупців шукати нові шляхи для збереження доступу до дешевої нафти.
Як вже писали "Коментарі", старший науковий співробітник Центру міжнародної безпеки та стратегії Університету Цінхуа Чжоу Бо заявив, що Китай може відправити в Україну власних миротворців. За його словами, це може статись після закінчення війни та у тому випадку, якщо миротворчі місії в Україні будуть проводитись разом з іншими країнами.
Новини