Рубрики
МЕНЮ
Ольга Чародий
Після прийняття Росією нового закону, що дозволяє використовувати назву "шампанське" тільки російським виробникам, міністр закордонних справ Франції Жан-Ів Ле Дріан анонсував реакцію Парижа найближчими днями. Прогнуться чи французи, підіграють РФ на багатьох фронтах, під чергову списку бажань Кремля? Чому Росія зважилася на подібний крок? Чим він може обернутися?
Шампанське. Фото ілюстративне
Голова Українського аналітичного центру, економіст Олександр Охріменко так коментує ситуацію: "Триває політична війна. І Путін чітко поставив мету відродити "великий Радянський Союз", нехай навіть в якомусь жалюгідному вигляді. Тому він робить те, що було в СРСР. А там шампанське було, хоч і тоді це було заборонено. Путін з усіма свариться, а потім — хоч потоп. Зрозуміло, що коли його не стане, почнуть виправляти його витівки. А зараз, я так розумію, що це один із перших кроків, можуть бути подальші".
На думку аналітика, Путін хоче показати, що Росія — понад усе, що вона — супердержава. Хоч це виглядає досить примітивно.
Економічний і політичний експерт Тарас Загородній вважає, що Росія діє в своїй давній парадигмі: друзів немає, є лише вороги і раби. Хто сильніший — ворог. Хто слабший — раб.
На його думку, французи виявилися в складному становищі. З одного боку, вони не хочуть сваритися з Росією. І готові "домовлятися". З іншого, розуміють, що якщо дозволять "приватизувати" шампанське одній країні, інші сприймуть це як прецедент.
За словами директора юридичної фірми Crane IP, експерта в питаннях права інтелектуальної власності Івана Нікітченка, французька компанія LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) вже заявила, що будуть виконувати нові вимоги законодавства РФ.
"Тому бізнес вже зробив свій вибір, — зазначає експерт. — Втрата ринку Росії для французів — більш болючий удар, ніж зміна позначення на етикетці. До того ж хто пив преміальну продукцію в Росії, — продовжить це робити незалежно від того, буде на етикетці Dom Perignon написано "шампанське" або "ігристе вино". Цей закон більше націлений на масового покупця і "політику імпортозаміщення" — показувати, що російські товари нібито не поступаються в якості, або навіть краще імпортних ". У Росії, нагадує Іван Нікітченко, вже давно успішно роблять "пармезан" та інші відомі імпортні товари.
Нагадаємо, Росія звинуватила Великобританію в поширенні брехні. Детальніше про це читайте в нашому матеріалі.
Новини