Головна Новини Світ Франція Франція обіцяє найближчими днями відреагувати на російський "закон про шампанське": чому РФ зважилася на подібний крок
commentss НОВИНИ Всі новини

Франція обіцяє найближчими днями відреагувати на російський "закон про шампанське": чому РФ зважилася на подібний крок

2 липня президент РФ Володимир Путін підписав указ, який дозволив використання назви "шампанське" тільки для вироблених у Росії вин

7 липня 2021, 22:05
Поділіться публікацією:

Після прийняття Росією нового закону, що дозволяє використовувати назву "шампанське" тільки російським виробникам, міністр закордонних справ Франції Жан-Ів Ле Дріан анонсував реакцію Парижа найближчими днями. Прогнуться чи французи, підіграють РФ на багатьох фронтах, під чергову списку бажань Кремля? Чому Росія зважилася на подібний крок? Чим він може обернутися? Експерти оцінили для порталу "Коментарі".

Франція обіцяє найближчими днями відреагувати на російський "закон про шампанське": чому РФ зважилася на подібний крок

Шампанське. Фото ілюстративне


Голова Українського аналітичного центру, економіст Олександр Охріменко так коментує ситуацію: "Триває політична війна. І Путін чітко поставив мету відродити "великий Радянський Союз", нехай навіть в якомусь жалюгідному вигляді. Тому він робить те, що було в СРСР. А там шампанське було, хоч і тоді це було заборонено. Путін з усіма свариться, а потім — хоч потоп. Зрозуміло, що коли його не стане, почнуть виправляти його витівки. А зараз, я так розумію, що це один із перших кроків, можуть бути подальші".


На думку аналітика, Путін хоче показати, що Росія — понад усе, що вона — супердержава. Хоч це виглядає досить примітивно.


"Він спеціально плодить конфлікти, провокує Захід. Це характерно для всіх диктаторів. Чим більше проблем, тим простіше управляти. Явний курс на конфлікт, бажання світової ізоляції заради консервації режим. Йому так зручно. До того ж відволікається увага народу від внутрішніх — реальних — проблем. Економічних, соціальних, зі свободою словами, з правами людини, — пояснює Олександр Охрименко. — Зрозуміло, що існує величезна різниця між справжнім шампанським і тим, що робиться в РФ. Зате тепер можна обіграти "фішку", що російське "шампанське" — краще в світі, а французьке — ну, таке... безпідставність потішити самолюбство росіян".


Економічний і політичний експерт Тарас Загородній вважає, що Росія діє в своїй давній парадигмі: друзів немає, є лише вороги і раби. Хто сильніший — ворог. Хто слабший — раб.


"Президент Франції Макрон неодноразово показував, що хоче дружити з РФ, вести з нею переговори. Але для Росії це — прояв слабкості. Тому в Кремлі вирішили: а ми зробимо ось так, а ти ще просити. У РФ знають, що шампанське — чутливе питання для Франції. Та домоглася, в тому числі через СОТ, щоб шампанським називалася тільки продукція, вироблена в Шампані, а не за схожою технологією в інших країнах. Інше — просто ігристі вина. А Росія демонструє, що буде так, як вона хоче", — зазначає Тарас Загородній.


На його думку, французи виявилися в складному становищі. З одного боку, вони не хочуть сваритися з Росією. І готові "домовлятися". З іншого, розуміють, що якщо дозволять "приватизувати" шампанське одній країні, інші сприймуть це як прецедент.


"Росія діє прагматично, нахабно, — підкреслює Тарас Загородній. — Подивимося, чи "проковтнуть" це французи".


За словами директора юридичної фірми Crane IP, експерта в питаннях права інтелектуальної власності Івана Нікітченка, французька компанія LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) вже заявила, що будуть виконувати нові вимоги законодавства РФ.


"Тому бізнес вже зробив свій вибір, — зазначає експерт. — Втрата ринку Росії для французів — більш болючий удар, ніж зміна позначення на етикетці. До того ж хто пив преміальну продукцію в Росії, — продовжить це робити незалежно від того, буде на етикетці Dom Perignon написано "шампанське" або "ігристе вино". Цей закон більше націлений на масового покупця і "політику імпортозаміщення" — показувати, що російські товари нібито не поступаються в якості, або навіть краще імпортних ". У Росії, нагадує Іван Нікітченко, вже давно успішно роблять "пармезан" та інші відомі імпортні товари.


"Втім, Франція дуже активна в захисті своїх географічних найменувань. Тому її уряд може дійсно ініціювати будь-які кроки. Але в підсумку нічого особливого зроблено не буде, — прогнозує експерт. — У Росії немає аналогічних захищених брендів в ЄС, тому симетричних кроків не буде. Ну, а російське "шампанське" не продаватиметься в ЄС".

Нагадаємо, Росія звинуватила Великобританію в поширенні брехні. Детальніше про це читайте в нашому матеріалі.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: Comments.ua

Новини