Рубрики
МЕНЮ
Клименко Елена
Європейські судноремонтні підприємства продовжують обслуговувати російські танкери, що транспортують зріджений природний газ через Арктику, незважаючи на західні санкції. Про це повідомляє Financial Times.
Фото: з відкритих джерел
Зокрема, верфі Damen у Бресті (Франція) та Fayard A/S у Данії продовжують надавати технічне обслуговування російським льодовим танкерам, які здійснюють перевезення ЗПГ із Ямалу.
За даними супутникових знімків та трекінгу від компанії Kpler, ці верфі обслуговували 14 із 15 спеціалізованих танкерів класу Arc7, що транспортують газ із Ямалу, причому деякі судна відвідували ці підприємства неодноразово.
"Якби ці верфі були недоступні, вся логістика могла б опинитися під загрозою. Звісно, вони могли б знайти інші місця для ремонту, але це значно ускладнило б їх маршрути", — зазначив Мальте Гумперт, експерт з арктичного судноплавства з High North News, який стежить за рухом цих суден.
Після початку війни в Україні у лютому 2022 року вісім танкерів звернулися до верфі в Бресті, а дев'ять — до данської Fayard. Більшість цих суден належать компаніям, таким як грецька Dynagas.
Представники Damen підтвердили, що обслуговували "деякі судна, які мають відношення до транспортування російського СПГ", але підкреслили, що це відбувалося "в рамках європейського санкційного законодавства".
"Наразі ремонти цих СПГ-суден не заплановані", — додали у Damen.
При цьому діяльність цих верфей та суден не потрапляє під санкції, оскільки транспортування енергоносіїв має виключення, і танкери не плавають під російським прапором. Без цього обслуговування спеціалізовані судна не могли б виконувати свої завдання ефективно. Єдиним танкером, який не звертався до цих верфей, є Christophe de Margerie, що належить російському "Совкомфлоту" і потрапив під санкції.
Видання "Коментарі" вже писало, що група з десяти країн Європейського Союзу виступила за посилення санкцій проти Росії. Зокрема, шляхом додаткових обмежень на природний газ, у тому числі на скраплений (СПГ).
Новини