Головна Новини Світ ЄС Заборона в'їзду авто на російських номерах: про що говорить це рішення ЄС – які наслідки
commentss НОВИНИ Всі новини

Заборона в'їзду авто на російських номерах: про що говорить це рішення ЄС – які наслідки

Помітно єдину політику Євросоюзу щодо створення нових обмежувальних ліній для РФ та росіян

18 вересня 2023, 13:10 comments2361
Поділіться публікацією:

Усі країни ЄС, що межують із РФ (Литва, Латвія та Естонія, Фінляндія, Польща), крім Норвегії, запровадили заборону в'їзду на свою територію автомобілів з російськими номерами . Про що свідчить цей крок? До чого він може спричинити? Портал "Коментарі" із цими питаннями звернувся до експертів.

Заборона в'їзду авто на російських номерах: про що говорить це рішення ЄС – які наслідки

Заборона в'їзду до ЄС. Фото з відкритих джерел

Повна ізоляція РФ

Директор Центру досліджень проблем громадянського суспільства, експерт РНБО у 2001-2011 рр. з питань заморожених конфліктів у Євразії (у тому числі Молдова-Придністров'я) Віталій Кулик нагадує, що раніше Євросоюз скоротив до мінімуму видачу віз, переглядає дію низки вже виданих для громадян РФ. Скорочуються дипломатичні представництва. А тепер вводиться ще й таке обмеження – заборона на пересування авто з російськими номерами, на ввезення низки речей, включаючи айфони.

"Це – суттєвий крок. Він створює умови тиску на РФ. Я не сказав би, що такі обмеження прямо впливають на політичний режим. Але непрямий тиск існує. Йдеться про пересування навіть для тих, хто має можливість подорожувати до ЄС, хто має відповідні візи. Частина з них – люди, які стосуються політичного правлячого класу, що впливають на економічну ситуацію", – пояснює експерт.

Такі обмеження, на його думку, є цілком закономірним оформленням системи ембарго, яке можливе для впровадження проти РФ. Повна ізоляція, зокрема для пересування як товарів, так й людей.

"Приємно, що це консолідована позиція всього ЄС. Так, є країни на кшталт Норвегії, які поки що на такі обмеження не пішли. Але це або станеться трохи пізніше, або просто стане винятком, що підтверджує правило, – вважає Віталій Кулик. – Загалом видно єдину політику Євросоюзу щодо створення нових обмежувальних ліній для РФ та росіян. І це явище, з яким ще довгий час доведеться жити росіянам, навіть після неминучої перемоги України та союзників. Бути росіянином уже стало токсичним. У Європі так точно. Це мають відчути усі без винятку мешканці країни-агресора".

Таке враження, що в Європі сидять чиновники, які досі не розуміють базової речі

Головний економіст, керівник з економічних реформ Офісу простих рішень та результатів Ярослав Романчук поділився таким коментарем:

"Мене періодично дивує поведінка ЄС і загалом наших євроатлантичних партнерів. Коли вони слона в посудній лавці не помічають, а на якусь дрібницю звертають увагу. Ну що такого, якщо ви не пустите російські автомобілі до Європи? При тому, що країна-агресор, за оцінкою "Блумберга" та низки інших організацій, незабаром стане найбільшим експортером зерна (у тому числі вкраденого в Україні, в тому числі – за рахунок знищення українських портів та зерносховищ, блокування морських шляхів). Ми бачимо як через Індію, куди масово йде російська нафта, вона потім у переробленому вигляді не менш масово потрапляє до Європи. Спостерігаються й спроби європейських країн відновити з РФ та підконтрольною їй Білоруссю платіжні механізми. І це все – окрім торгівлі товарами подвійного призначення, що вже стало притчею в язицех, активізації північнокорейсько-білорусько-російського "схематозу", по тому, як Китай веде свою гру".

І на тлі всього цього, зазначає експерт, ухвалюється рішення "покарати" Росію, відігравшись на її автомобілістах. Позбавивши їх можливості подорожувати до Європи, купувати там продукти, якісь речі, взуття.

"Але це – зовсім з іншої ліги, – акцентує Ярослав Романчук. – Таке враження, що в Європі сидять чиновники, які досі не розуміють базової речі. А саме – що закінчення російсько-української війни, не розповсюдження її на інші регіони, наблизить лише надання Україні максимальної кількості озброєння, боєприпасів та фінансів з одночасним введенням нових та нових санкцій проти РФ (з обов'язковим відстеженням та покаранням тих, хто допомагає їх обходити)".

Але через низку причин наші закордонні партнери так діяти не хочуть, констатує експерт. І, схоже, просять надати їм умовний список із 50 позицій обмежень проти Росії, вибираючи звідти найменш болючі. Аби продемонструвати, що ось так вони борються з нацистським режимом Путіна і тоталітарним режимом Лукашенка.

"Заборонили ви російським автомобілістам в'їжджати до країн ЄС. І що? Путін перестане від цього бути агресором, надсилати своїх орків на смерть, атакувати українські міста? Як це вплине на поведінку тих країн, тих структур, які обходять санкції і допомагають РФ заробляти десятки мільярдів доларів? Ніяк. Тому такі заходи я називаю – із серії моральна боягузливість та геополітична сліпота. Вони викликають більше здивування та роздратування. Як свого часу, коли в рамках санкцій проти Білорусі туди заборонили імпорт… шкіряних люксових саквояжів та сумок. Безумовно, від цього вщент мав розсипатися тоталітарний режим! Але чомусь не розсипався. Потрібні не формальні, а реальні заходи, які наблизять нашу перемогу, приведуть до нової – ефективної – конфігурації міжнародної безпеки", – упевнений Ярослав Романчук.

Читайте також на порталі "Коментарі" — Туреччина натякає на блокування вступу Швеції до НАТО: чому Ердоган здає назад.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини