Рубрики
МЕНЮ
Кравцев Сергей
Бельгія, Нідерланди та Німеччина ведуть переговори про відродження залізниці "Залізний Рейн", щоб підвищити мобільність військ у відповідь на зростаючу загрозу з боку Росії. Як повідомляє портал "Коментарі", про це йдеться в матеріалі рейтингового видання "Politico".
Залізниця "Залізний Рейн". Фото: із відкритих джерел
У публікації йдеться, що "Залізний Рейн" — це залізнична лінія, яка з'єднує порт Бельгії Антверпен із Рурським (промисловим) регіоном Німеччини. Вона була побудована ще в ХIХ столітті, але стала непридатною після Другої світової війни.
Тепер, коли потреби ЄС у військовій мобільності зростають, а інші залізничні лінії стикаються з проблемами пропускної спроможності, тиск для вжиття заходів зростає.
"Це діє (країнам – ред.) на нерви", — заявив консультант з мобільності, близький до переговорів, зазначивши, що обговорення набирають обертів.
Представник міністерства транспорту Бельгії Томас Де Шпігелер також фактично підтвердив переговори, заявивши:
"Цей проект є політичним. Прем'єр-міністр Барт Де Вевер взяв проект під свій контроль", — сказав він.
Незважаючи на те, що всі країни розуміють важливість посилення оборони, не всі цілком погоджуються з ідеєю віддати пріоритет відродженню залізниці. Зокрема серед них голландці. Їхня ділянка коротка, а паралельна лінія Бетуве вже з'єднує Роттердам з Німеччиною. Це небажання має також комерційне коріння: порт Антверпен (бельгійський) давно виступає на підтримку "Залізного Рейну", розглядаючи його як потенційний виклик домінуванню порту Роттердам у регіоні.
Журналісти пояснюють, що Нідерланди не хочуть проект, оскільки він мало що їм дає, а також може нашкодити їх головному порту – Роттердаму, тим самим посиливши конкурента – бельгійський Антверпен. Але водночас країна може й погодитись.
У Бельгії сподіваються, що військовий аспект прискорить поновлення проекту. Але, як зазначив експерт із залізниць Герман Вальтер, "ключ до успіху у Нідерландів". Він додав, що, якщо це для країни коштуватиме недорого чи взагалі нічого, тоді "вони співпрацюватимуть".
За словами експерта, однією з причин, через яку Нідерланди можуть змінити своє рішення – потенційний фінансовий стимул від нових цільових показників витрат НАТО та ЄС.
Зокрема, у пропозиції щодо наступного бюджету ЄС, з 2027 року на військову мобільність може бути виділено 17 млрд євро.
Читайте також на порталі "Коментарі" — чи поляки готуються до війни в найближчі п'ять років: що показало нове опитування.