Рубрики
МЕНЮ
Кравцев Сергей
Найближчими днями Швеція остаточно приєднається до НАТО, що означає, що західний оборонний альянс майже окільцює все Балтійське море, яке є важливим маршрутом торгівлі нафтою для Росії та домом одного з її флотів. Як повідомляє портал "Коментарі", про це пише "Financial Times".
Швеція – НАТО. Фото: із відкритих джерел
У матеріалі йдеться про те, що, офіційно ставши 32-м членом очолюваного США альянсу на церемонії у Вашингтоні, Швеція прихопить із собою середньобалтійський острів Готланд, прозваний "гігантським авіаносцем", що полегшує оборону трьох невеликих країн Балтії. Вступивши до НАТО, Швеція відкриває нові можливості для морських перевезень, оскільки острів Готланд знаходиться менш ніж за 200 км від узбережжя Латвії.
Приєднання Швеції та Фінляндії також дозволяє НАТО дивитися на Північну Європу як на один великий регіон, без блискучої дірки на карті. Прибалтійські країни, можливо, матимуть найбільшу вигоду від приєднання Швеції: Стокгольм має намір направити батальйон для участі в багатонаціональній присутності в Латвії. Але найглибші зміни згодом, ймовірно, відбудуться у Північному регіоні.
Співпраця між чотирма основними країнами — Данією, Норвегією, Швецією та Фінляндією — вже давно є тісною, але тепер вона має стати ще більш інтенсивною.
Минулого року ВПС чотирьох скандинавських країн оголосили про намір експлуатувати свій флот, що налічує близько 230 винищувачів, як єдине ціле, що зробить його більшим, ніж RAF у Великій Британії або ВПС Німеччини. Вже зараз норвезькі F-35 та шведські винищувачі Gripen відпрацьовують посадку на фінських дорогах.
Швеція, яка не має прямого кордону з Росією, швидше за все, гратиме для військових планувальників НАТО іншу роль, ніж прикордонні держави. За словами офіційних осіб, Стокгольм стане логістичним центром у разі конфлікту, а також маршрутом для підкріплення Фінляндії чи країн Балтії.
Але Швеція також має особливі можливості. Вона має великий досвід роботи з підводними човнами та підводними силами, що стає все більш важливим у Балтійському морі, де за останні роки сталося кілька незрозумілих випадків саботажу — від підриву газопроводів "Північний потік" до обриву китайським якорем зв'язку між Фінляндією та Естонією з передачі газу та даних.
Читайте також на порталі "Коментарі" — які зміни відбуваються всередині НАТО: чи потрібна Україні допомога військ Альянсу.
Новини