Рубрики
МЕНЮ
Slava Kot
Після початку повномасштабного вторгнення західні бренди почали залишати Росію, що мало вплинути на повсякденне життя росіян. У Росії з’являються нові компанії, які не завжди вдало імітують оригінали, проте це не хвилює росіян.
Російський клон McDonald's. Фото з відкритих джерел
Згідно з Київською школою економіки близько 1500 західних компаній залишили Росію, або перебувають у процесі виходу. Попри це деякі товари продаються через інші компанії і загалом присутні у повсякденному житті росіян. Тоді як для інших компанії у Росії створили відверті копії.
Заклади популярних кав’ярень Starbucks були придбані групою російських бізнесменів, до якої входить репер Тіматі. Після незначного ребрендингу кав’ярні знову відкрились під назвою Stars Coffee. На логотипі як і раніше зображена русалка, але тепер вона носить російський кокошник замість корони.
Ще одну популярну компанію McDonald's у Росії перетворили на мережу "Вкусно і точка", де замість Big Mac продають "Біг Хіт". Крім того, частину меню замінили. Тепер в російському клоні McDonald's продають квашену капусту та компот, а популярні набори іграшок для дітей перестали пропонувати. За 2022 рік "Вкусно і точка" зазнала збитків на понад 11 млрд рублів.
Попри бойкот деяких людей російських аналогів, більшість росіян ходять у ці заклади попри вищі ціни та гіршу якість.
Ще одна мережа фастфуду KFC була продана російській компанії Smart Service, яка переназвала свої заклади на Rostik's. Однак продовжує використовувати брендові червоно-чорно-білі кольори KFC.
Існує сюрреалістична паралель із масовою приватизацією державних активів у 1990-х роках після розпаду Радянського Союзу. Подібно до того, як нові олігархи накопичили багатство, заволодівши державною власністю, російські бізнесмени зараз швидко купують західні активи, ланцюги поставок, клієнтські бази та бізнес-мережі за дешевими цінами. Загалом росіяни придбали 110 західних компаній, які залишили країну.
Деякі компанії продають бізнес, або виробничі потужності росіянам. Зазвичай це відбувається за великою знижкою або у цілком символічну ціну в 1 євро. Навіть, якщо компанії не продали свої активи, росіяни намагаються заповнити їх нішу. Шведський меблевий магазин Ikea у РФ замінили на білоруську компанію Swed House, яка має бренд синьо-жовтого кольору. А після виходу з РФ популярного застосунку для знайомств Tinder, для росіян створили клон з назвою Mamba.
Навіть барбі-манія охопила Москву. Попри те, що фільм "Барбі" не виходить у прокат, у столиці Росії повно тематичних вечорів у барах та клубах, де закликають одягатись у рожевий одяг.
Раніше портал "Коментарі" повідомляв про Міноборони України, яке глузує з Росії та заявляє, що ця країна хоче стати мільйонером.
Також "Коментарі" писали, що 4-річна дитина обпеклася шматком курки. McDonald's заплатить колосальну компенсацію.
Новини