Колишній президент США Дональд Трамп веде переговори з декількома розробниками соціальних мереж про можливу співпрацю. Він розраховує, що зацікавлені компанії заплатять йому за передплатників, яких він може їм принести. Чому Трамп активізувався саме зараз? Чи вийде у нього, відлученого від ряду соцмереж, нова схема заробітку? З цими питаннями порталу "Коментарі" допомогли розібратися експерти.
Дональд Трамп (фото з відкритих джерел)
Політолог-американист Владислав Фарапонов вважає, що повідомлення про переговори Трампа з соцмережами (за даними WSJ, мова йде про CloutHub і FreeSpace), мають певну підґрунтя.
"Нещодавно республіканці проголосували за те, щоб в Конгресі їх лідером перестала бути Ліз Чейні — дочка колишнього віцепрезидента Діка Чейні (її зняли з посади голови Конференції конгресменів за критику на адресу 45-го президента США Дональда Трампа через його заяви про шахрайство на президентських виборах, що пройшли в США в листопаді минулого року, 13 січня Чейні була однією з десяти республіканців, який проголосували за імпічмент Дональда Трампа; резолюція про імпічмент 45-го президента США викликала критику членів Республіканської партії — прим. ред.). Цей пост зайняла послідовна трампістка — Еліз Стефаник. А напередодні з'явилося рішення уряду дозволити не носити маски тим, хто був вакцинований. Республіканці, нагадаю, виступають за те, що це можна і потрібно було зробити ще раніше", — зазначає Владислав Фарапонов.
Виходячи з цього, активізація Трампа цілком зрозуміла, підкреслює експерт.
"Думаю, що у нього точно буде якась платформа (особистий сайт для спілкування з виборцями вже створений, але зараз мова йде про захід в соцмережі), але він з нею не поспішає. Електоральний бум має відбутися ближче до проміжних виборів, тобто піком активності буде наступне літо, — вважає політолог-американист. — Не впевнений, що можна говорити про якусь нову схему заробітку. Жертвувати на кампанію політикам різного рівня — звичайна практика в Америці для громадян. І Трамп розраховує, що його прихильники (а республіканські виборці — прихильники приватного бізнесу), підуть на якісь фінансові втрати в його користь. Але виглядати все буде, як під час звичайної виборчої кампанії".
Доктор політичних наук Валентин Якушик, звертає увагу, що напередодні і під час проведення, а також в процесі закріплення результатів президентських виборів в США в кінці 2020 року — початку 2021 року президент Дональд Трамп повною мірою відчув на собі розгул демократії, плюралізму і толерантності в їх специфічній інтерпретації, запропонованої його опонентами і стратегічними супротивниками.
"Озлоблення в відношення Дональда Трампа з боку тих, хто фактично оголошував його своїм екзистенційним ворогом, вилилося і в репресивні ("санкційні", засновані не на правових нормах, а на позаправовому, чисто ідеологізованому розумінні принципів політичної доцільності), небачені і немислимі раніше, обмежувальні дії в соціальних мережах, контрольованих спонсорами і прихильниками керівництва Демократичної партії США, — підкреслює експерт. — У зв'язку з цим цілком логічним, хоча і багато в чому запізнілим, кроком з боку Дональда Трампа було рішення звернутися до розробників соціальних мереж з пропозицією створити нову плюралістичну мережу без (стають все більш явними і системними в деяких діючих популярних мережах) тоталітарних замашок, що нагадують багато аспектів світосприйняття і політики Святої інквізиції".
На думку Валентина Якушика, як досвідчений бізнесмен і політик, Дональд Трамп за допомогою відповідних радників, маркетологів і майбутніх топменеджерів нової соціальної мережі знайде способи як "монетизувати" масову (багатомільйонну) участь в ній своїх прихильників, друзів і культурно-політичних "попутників". І визначить як зробити цю мережу і фінансово, і організаційно-технічно надійною, стійкою і привабливою.
"При цьому мільярдерові, популярному державному діячеві, досвідченому політику і дуже цікавого учаснику медійних процесів навряд чи доведеться займатися лукавим мудрування, вдаватися до хитрощів недалекоглядних дрібних торговців і зациклених на грошах хитрунів з ринку інформаційних і лобістських послуг. Упевнений, що будуть знайдені ефективні і ефектні рішення, які сприятимуть залученню в нову соціальну мережу сотень мільйонів людей різного віку і професій з усіх країн і регіонів світу", — резюмує Валентин Якушик.
Нагадаємо, Дональд Трамп, як і обіцяв, запустив власну платформу для комунікації.
Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.